Skip to main content

YDELSER

Pakkeløsninger

Tilgængelighedspakken

Op til 1 time ugentligt

  • Virtuel støtte
  • SMS-kontakt
  • Telefonisk kontakt
  • Mail-kontakt

Borgere, der modtager vejledning, har brug for en indsats, der har fokus på opfølgning og vedligeholdelse af færdigheder. Kontakten vil som udgangspunkt være telefonisk/virtuelt. Der kan særligt aftales fysisk støtte i eget hjem. Pakken bevilges som udgangspunkt som et supplement til de øvrige pakker.

Vejledning
Let-støtte-pakken

1-3 timer ugentligt

  • Virtuel støtte
  • SMS-kontakt
  • Telefonisk kontakt
  • Mail-kontakt
  • Socialpædagogisk støtte i gruppeforløb og/
    eller individuel støtte

Borgere, der modtager let støtte, har brug for en støttende og konkret indsats. Der er fokus på udvikling af færdigheder. Indholdet i støtten tilrettelægges ud fra en individuel faglig vurdering med stor vægt på mestring af eget liv. Desuden fokus på muligheden for støtte i gruppeforløb.

Vejledning
Moderat-støtte-pakken

4-6 timer ugentligt

  • Virtuel støtte
  • SMS-kontakt
  • Telefonisk kontakt
  • Mail-kontakt
  • Socialpædagogisk støtte i gruppeforløb og/
    eller individuel støtte

Borgere, der modtager moderat støtte, har brug for en indsats, der er støttende og konkret, hvor der er fokus på udvikling af færdigheder. Indholdet i støtten skal tilrettelægges ud fra en individuel faglig vurdering med stor fokus på mulighederne for udvikling af mestringsfærdigheder. Det arbejdes med mulighed for at modtage hel eller delvis støtte i gruppeforløb.

Omfattende støtte

Op til 7-10 timer ugentligt

  • Virtuel støtte
  • SMS-kontakt
  • Telefonisk kontakt
  • Mail-kontakt
  • Socialpædagogisk støtte i gruppeforløb og/
    eller individuel støtte

Borgere, der modtager omfattende støtte, har brug for en indsats, der er støttende og konkret, hvor der er fokus på at udvikle og bevare færdigheder. Indholdet i støtten skal tilrettelægges ud fra en individuel faglig vurdering, hvor der især tages hensyn til, hvor meget tid der skal bruges på ydelserne. Det er derfor ikke selve antallet af ydelser, som er afgørende for, hvilken pakke der bevilges.

Intensiv støtte

Fra 10 timer ugentligt

  • Virtuel støtte
  • SMS-kontakt
  • Telefonisk kontakt
  • Mail-kontakt
  • Socialpædagogisk støtte i gruppeforløb og/
    eller individuel støtte

Borgere, der modtager intensiv støtte, har brug for en indsats, der er støttende og konkret. Der er fokus på at udvikle og bevare færdigheder. Indholdet i støtten tilrettelægges ud fra en individuel faglig vurdering, hvor der især tages hensyn til, hvor meget tid der skal bruges på ydelserne. Det er derfor ikke selve antallet af ydelser, som er afgørende for, hvilken pakke der bevilges.

Opfølgning og ophør

Efter Lov om Social Service § 148, stk. 2 vil indsatsen løbende blive evalueret og tilpasset efter borgerens behov for at sikre, at støtten fortsat opfylder sit formål. Som udgangspunkt vil en indsats blive afsluttet, når målet med indsatsen er opnået. En indsats kan også blive afsluttet eller ændret, hvis borgerens behov og ønsker ændrer sig, borgeren flytter til anden kommune, eller hvis det viser, at støtten ikke medfører den ønskede udvikling/bevaring af færdigheder.